اسکافی، امیررضا (1384). سازمان مبتنی بر نقاط مرجع استراتژیک. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده حسابداری و مدیریت. دانشگاه علامه طباطبایی.
اسکات، ریچارد (1382). سازمانها: سیستمهای حقوقی، حقیقی و باز (چاپ دوم) (ترجمه محمدرضا بهرنگی). تهران: کمال تربیت.
اسکیدمور، ویلیام (1385). تفکر نظری در جامعهشناسی (چاپ اول) (ترجمۀ جمعی از مترجمان)، قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.
اعرابی، سید محمد (1371). هماهنگی معیار صحت. فصلنامه مطالعات مدیریت. دورة دوم، شماره 7 و 8.
اعرابی، سید محمد (1379). طراحی ساختار سازمانی (چاپ دوم). تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
اعرابی، سید محمد (1384). جزوه کلاسی درس مبانی فلسفی تئوریهای مدیریت. تهران: دانشکده حسابداری و مدیریت. دانشگاه علامه طباطبایی.
اعرابی، سید محمد (1385). مدیریت (چاپ اول). تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
ایکاف، راسل (1386). برنامهریزی تعاملی: مدیریت هماهنگ با تحول برای ساختن آینده سازمان (چاپ چهارم) (ترجمۀ سهراب خلیلی شَوَرینی). تهران: مرکز.
باربور، ایان (1374). علم و دین (چاپ دوم) (ترجمۀ بهاءالدین خرمشاهی). تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
براتنژاد، محمدرضا (1387). سرمشق و جامعهشناسی. فصل نو (مجله اینترنتی علوم اجتماعی). شماره 50، خرداد.
بِرکو. رُی ام؛ وُلوین، آندرو دی و وُلوین، دارلین آر (1378). مدیریت ارتباطات: فردی و عمومی (چاپ پنجم) (ترجمۀ سید محمد اعرابی و داود ایزدی). تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
برومند، زهرا (1390). مدیریت رفتار سازمانی. تهران: دانشگاه پیام نور.
بیرو، آلن (1366). فرهنگ علوم اجتماعی (چاپ اول) (ترجمۀ باقر ساروخانی). تهران: کیهان.
پاکگوهر، علیرضا و خلیلی، محدثه (۱۳۸۷). مبانی مدل شناسی، پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی، ۱(۴)، ۱.
توسلی، غلامعباس (1369). نظریههای جامعهشناسی. تهران: سمت.
رزاقی، افشین (1381). نظریههای ارتباطات اجتماعی (چاپ اول). تهران: پیکان.
ریبنیاک، لاورنس جی (1389). عملیاتی کردن استراتژی: مدیریت اثربخش اجرا و تغییر (ترجمۀ نادر مظلومی، شهرام خلیلنژاد و سید علیرضا هاشمی). تهران: ادبستان اتحاد.
زارعی، بهروز (1376). مبانی شبیهسازی. مجله الکترونیکی پژوهشگاه مدارک علمی ایران.
سامانه مدیریت دانش (همافزا) (1390). مفهوم الگو. برگرفته از: http://www.bsmt.ir/
سورین، ورنر و تانکارد، جیمز (1384). نظریههای ارتباطات (ترجمۀ علیرضا دهقان). تهران: موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران.
فرهنگی، علیاکبر (1374). ارتباطات انسانی (جلد اول، مبانی). تهران: نشر: خدمات فرهنگی رسا.
قاسمی، بهروز (1386). مدیریت رفتار سازمانی. تهران: سپاهان.
کیوی، ریمون و کامپنهود، لوک وان (1375). روش تحقیق در علوم اجتماعی (ترجمه عبدالحسین نیکگهر). تهران: توتیا.
گرجی، ابراهیم و برخورداری، سجاد (1388). مبانی روش تحقیق در علوم اجتماعی. تهران: ثالث.
گمل کاکرن، ویلیام (1386). تکنیکهای نمونهگیری (ترجمۀ عباس صالح اردستانی و محمدرضا سعدی). تهران: اتحاد.
موسیخانی، مرتضی و منشیزاده، مسعود (1384). سازمان مدیریت: مدیریت سازمان در عصر ارتباطات (جلد یک و دو). قزوین: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین.
میرزایی اهرنجانی، حسن (1376)، در جستوجوی یک طرح نظری برای شناخت و تجزیهوتحلیل عوامل موثر بر وجدان کاری و انضباط اجتماعی در سازمان، قزوین، مجموعه مقالات دومین اجلاس بررسی راههای علمی حاکمیت وجدان کاری و انضباط اجتماعی
میرزایی، خلیل (1385). فرهنگ تخصصی انگلیسی- فارسی علوم انسانی. تهران: حفیظ.
الوانی، سید مهدی (1372). مدیریت عمومی. تهران: نی.
Bill, J. A., & Hardgrave, R. L. (1973). Comparative politics: The quest for theory. Merrill Publishing Company
Chorn, N.H. (1991), "The “Alignment” Theory: Creating Strategic Fit", Management Decision, Vol. 29 No. 1. https://doi.org/10.1108/EUM0000000000066
Deutsch, K. W. (1952). On communication models in the social sciences. Public Opinion Quarterly, 16(3), 356-380
Hawes, L. C. (1975). Pragmatics of analoguing: Theory and model construction in communication (No. 04; P91, H3.).
Hrebiniak, L. G. (2013). Making strategy work: Leading effective execution and change. FT Press.
Hsiao, J. C., & Cleaver, D. S. (1982). Instructor's Manual: Management Science. Houghton Mifflin.
Kaplan, Abraham. (1964). The conduct of Inquiry: Methodology for Behavioral Science. San Francisco: Chandler Press.
Leavit, H. J. (1965). Applied Organizational Change in Industry: Structural, Technological and Humanistic Approaches, New Perspectives In Organizational Research. Chicago. Rand McNally.