Document Type : Original Article
Authors
1 Corresponding author: Assistant Professor, Department of Commercial Management, Malayer University, Hamedan University, Iran
2 MA in Administrative Management, Payame Noor University, Malayer ,Hamedan, Iran
Abstract
Keywords
امینی، محمد؛ رضاپور، غلامرضا و ناصح، جواد (1388). بررسی تجربی شیوههای مؤثر بر بهبود و توسعه روابط انسانی در میان کارکنان مدارس شهرستان کاشان. فصلنامه تعلیم و تربیت. (95): 163-186.
دیزجی، منیره و کتابفروش بدری، آرش (1393). بررسی آثار توسعه انسانی بر بهرهوری نیروی کار در کشورهای منتخب OECD. مجله مدیریت بهرهوری (فراسوی مدیریت). 8 (31): 125-140.
دیویس، کیت (1365). مقدمهای بر روابط انسانی (ترجمۀ ناصر رحیمی و محمد توتونچیان). تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی.
زینآبادی، حسن رضا؛ آراسته، حمیدرضا؛ بهرنگی، محمدرضا و قمری، آزاده (1397). ارائه الگوی مفهومی توسعه استعدادهای نیروی انسانی. مجله مطالعات مدیریت بهبود و تحول. 27 (90):11-43.
سرمد، غلامعلی (1380). روابط انسانی در سازمانهای آموزشی. تهران: سمت.
شاه ولی، منصور (1382). بررسی کارکردهای مهارتهای ارتباطی غیرکلامی و گوش دادن مؤثر در تحقق وظایف و بهبود روابط انسانی در سازمان. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز. پیاپی 39، 20-35.
شهیدی، سارا (1397). همدلی چیست و چه نشانههایی دارد، وبسایت چه طور www.chetor.com
علاقهبند، علی (1381). مبانی نظری و اصول مدیریت آموزش. تهران: روان.
فرج اللهی، مهران (1393). بررسی شناسایی مؤلفههای آموزش باز و از دور و توسعه نیروی انسانی در دانشگاههای دارای این نوع آموزش و ارائه الگوی برای آن. مجله آموزش و توسعه منابع انسانی. 1 (3): 51-67.
فروزان، یونس (1394). تبیین انواع مدلهای ارتباطات مؤثر در توسعه و گسترش روابط انسانی. دومین کنفرانس بینالمللی پژوهش در علوم و تکنولوژی.
کلینی، محمد بن یعقوب (1407 ق). الکافی (جلد 2)، قم: آل البیت علیهمالسلام.
کریمی، وجیهه (1385). بررسی مهارتهای سهگانه مدیران گروههای آموزشی باکیفیت آموزشی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
محمودی، نجف و نیلیپور طباطبایی، سید اکبر (1394). سرمایه اجتماعی و نقش آن در توانمندسازی نیروی انسانی، دومین کنفرانس بینالمللی ابزار و تکنیکهای مدیریت.
میرکمالی، سید محمد (1387). رفتار و روابط در سازمان و مدیریت. تهران: رامین.
نصر، احمدرضا؛ بحرانی، سید احمد و زمانی، بیبی عشرت (1386). مقایسه شیوههای تدریس و تعامل آموزگاران دارای مدرک کارشناسی آموزش ابتدایی با آموزگاران دارای مدرک کارشناسی در سایر رشتهها. مجله روانشناسی و علوم تربیتی. 37 (4): 33-59.
هنسن، مارک (1370). مدیریت آموزشی و رفتار سازمانی (ترجمه محمدعلی نائلی). اهواز: دانشگاه شهید چمران اهواز.
یارمحمدیان، محمدحسین و شفیع پورمطلق، فرهاد (1392). ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه ارتباط کارآمد ادراک شده بین دانشآموز و معلم در مدارس هوشمند. مجله پژوهش در برنامهریزی درسی. 10 (9): 16-26.
یزدانشناس، محمدهادی؛ پیکانی، مهربان و قلیزاده، آذر (1399). طراحی الگوی استراتژیهای توسعه منابع انسانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران. مجله آموزش علوم دریایی. 7 (20): 119-140.
Asian Institute of Management. (2019). Establishing a knowledge management programme for competitive advantage in an enterprise. International Journal of Information management, no 21:15-29
Barrgl, Reece and Rhonda Brandt. (2006). Effective Human Relations. 3rded, Boston: Houghton Mifflin Co; P. 4.:80-95
Chambers. T Wentieh. (2006). Century Dictionary: Great Britian. . Journal of research in science teaching , 17(8):217-227.
Combs, Adam. (2010). Assessing the quality of teacher-student relationships on the variables that affect these relationships, journal of applied psychology, 44. (3). 224-232.
Ethel, Jake and Guymann, Gerald. Sean, Peter. (2016). A meta-analysis of teacher-student learning fading relationships, Journal of Psycholinguistic Research, 17: 36-18.
Foster, Billie Beth. (2019). Perceptions of Selected Agricultural Teachers of the Importance, Development, and Application of Human Relations Skills at the University of Oklahoma, Academy of management Journal, no 39, :54-70
Gilian, West. (2012). Micropolitics of Knowledge, Communication and Indirect Control in Workgroups, New York: deGruyter.
Goki, Maisy, Schneider. (2008). Meaning of employee interaction. Industrial Organizational Psychology. journal of applied psychology,32(2):86-100
Gwyn, Misty. (2020). Creating a benefits communication calendar for year-round employee engagement, International Journal of Information management, 45(1):46-60.
Kahn, William A. (1990). Psychological conditions of personal conflict and disability at work. Journal of the Academy of Management. 33 (4): 692-724.
Kochamba, D & Murray, A. (2017). The state of the nation: Knowledge management in practice. California Management Review, no 40.:17-32
Margerison, Danet & Kakabadse, Coul. (2018). Effective management by having the skills to deal with people correctly, Academy of management Journal, no 4st, :1-16
Meyer, jack & Allen, harry. (1991). Conceptualization of stocks of organizational commitment, a review of human resource management. 1: (91): 61-89.
Minner, John B. (2020). the Effect of a course in psychology on the Attitudes of Research and Development supervisory. journal of applied psychology. 44. ( 3): 224-232.
Moor, jack & Anderson, pit. (2003). the Effect of a course in psychology on the Attitudes of Research and Development supervisory. journal of applied psychology. 44. ( 3):. 224-232.
Robinson, Jessica. (2019). 7 steps to ensure companies understand 141 ways employees interact in the workplace, International Journal of Information management, 34. (5). 144-160.
She, Mike-Ching; And Fisher Darrell. (2012). Teacher Communication Behavior and its Association outcomes in Science in Taiwan. Journal of research in science teaching, 39 (1): 63-78.
Smith, Kendall and Holin. (1969). Measuring Job Satisfaction and Retirement: A Strategy for Studying Attitudes. Journal of Psycholinguistic Research, 3(2),65-82.