حیدری، مجید و نجفیپور، امیرعباس (1393). مطالعه گردشگری جنگ در جهان؛ ارائه راهکار به منظور توسعه گردشگری جنگ در ایران. مجله نگین ایران (فصلنامه تخصصی مطالعات دفاع مقدس). 49، 139-174.
خاطری، شهریار (1389). گردشگری جنگ در جهان و درسهایی که از آن برای ترویج فرهنگ صلح میآموزیم. تهران: انتشارات آفتاب گرافیک.
راجی، زهرا و نادری راد، حمیدرضا (1399). مروری بر عوامل مؤثر تقاضای گردشگری جنگ. نشریه پژوهشهای تاریخی، اجتماعی و سیاسی. 37، 41-52.
زنگیآبادی، علی، محمدی، جمال و زیرکباش، دیبا (1385). تحلیل بازار گردشگری داخلی شهر اصفهان. مجله جغرافیا و توسعه. 8، 131-156.
طیبی، سید کمیل؛ بابکی، روحالله و جباری، امیر (1386). بررسی رابطه توسعه گردشگری و رشد اقتصادی در ایران (1338-1383). پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی، 26، 83-110.
کریمانی، سمیه (1387). تخمین تابع تقاضای اکوتوریسم (مطالعه موردی استان گیلان). پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان.
محمدی، تیمور؛ کریمی، مجتبی؛ نجارزاده، نگین و شاهکرم اوغلی، معصومه (1389). عوامل مؤثر بر تقاضای گردشگری در ایران. فصلنامه علوم اقتصادی، 10، 27-51.
Allman, H.R. (2017). Motivations and intentions of tourists to visit dark tourism locations(Ph.D Thesis). Iowa State University.
Ashworth, G. J. (2004). New horizons in tourism: strange experiences and stranger practices. Edied by
Best, M. (2007). Norflok island: thanatourism, history and visitor emotins. Shima: The International Journal of Research into Island Cultures. 1(2), 30-48.
Chen, C. M. & Tsai, T. H. (2017). Tourist motivations in relation to a battlefield: a case study of Kinmen. Tourism Geographies. 21. 1-24. DOI: 10.1080/14616688.2017.1385094.
Mcintosh, R; Goeldner, W; RanRichie. C; Brent R. (1995). Tourism, Principles, Practices Philosophies, United states of America: John Wiley & sons.
Musai (2013). Motivational Factors of Travel to War Places in Iran. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 3(1): 314-323.
Raine, R. (2013). A dark tourist spectrum. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 7(3), 242-256.
Seaton, A. (1996). Guided by the dark: from thanatopsis to thantourism International. Journal of Heritage Studies. 2(4): 234-244.
Singh, T. V. DOI: 10.1079/9780851998633.0095
Slade, P. (2003). Gallipoli thanatourism: The Meaning of ANZAC. Annals of Tourism Research. 30(4), مشخصات دوره،779-794.
Stone, P. R (2012). Dark Tourism and Other Death, Annals of Tourism Research, 39(3),.1565-1587.Strange, C. & Kempa, M. (2003). Shades of dark tourism: Alcatraz and Robben Island. Annals of Tourism Research. ،30(2), 386-405.
Tarlow, P. (2005). Dark Tourism. edited by Novelli, M. Niche tourism: Contemporary issue, trends and cases. Oxford: Elsevier Butterworth-Heinemann.
Valene, Smith. (1998). War and Tourism, an American Ethnography. Annals of Tourism. 25 (1): 202-227.
World Tourism Organization. (2010). UNWTO Tourism Highlights, 2010 Edition, UNWTO, Madrid, DOI: https://doi.org/10.18111/9789284413720
Yuill, S.M. (2003). Dark tourism: Understanding visitor motivation at state of death and disaster (master thesis). Texas A&M University