اسماعیلنیا مژگان؛ کوهستانی، حسینعلی و معقول، علی (1398). طراحی و اعتبار یابی الگوی بهبود کیفی آموزشهای مجازی دانشگاه فرهنگیان (به روش آمیخته). مجله فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 13(3): 561-580.
اعزازی، شهاب (1382). جامعهشناسی خانواده: با تأکید بر نقش، ساختار و کارکرد خانواده در دوران معاصر. تهران: انتشارات روشنگران و مطالعات زنان.
اکبری تبار، علی (1392). مطالعه شبکههای اجتماعی مجازی: مطالعه موردی شبکههای دوره و یو 21. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده جامعهشناسی، دانشگاه تربیت مدرس.
باقرزاده همایی، مهرانگیز (1399). تأثیر عملکرد آموزش در فضای مجازی در تعاملات یاددهی و یادگیری. مجله پژوهشنامه اورمزد،(51): 126-135.
باقری نوعپرست، خسرو (1389). درآمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
پوشنه، کامبیز، خسروی، علیاکبر و مهدوی، مریم (1390). آموزش علوم به شیوه مجازی: یک مطالعه آزمایشی با دانشآموزان مبتلا به نارسائی شنیداری. مجله روانشناسی افراد استثنایی، 1(1): 99-112.
پیکانی، اعظم (1399). آموزش در فضای مجازی چه معایبی دارد؟ سرزمین تیزهوشها. قابلدسترسی در آدرس https://tizland.ir
جزینی، علیرضا (1397). تأثیر دورههای آموزش مجازی دانشگاهها و مؤسسات غیرانتفاعی بر توسعه دانش. مجله آموزش و توسعه منابع انسانی، 5(16): 133-150.
داستانی، میثم (1399). کووید 19: طلوعی جدید در آموزش مجازی دانشگاههای علوم پزشکی ایران. مجله افق توسعه آموزش علوم پزشکی، 11(1): 1-4.
زندی، مجید (1399). تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدهای آموزش و پژوهش مجازی در رشتههای مهندسی در شرایط همهگیری ویروس کرونا (کووید 19) در کشور.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس و حجازی، الهه (1398). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: نشر آگه
شریعتمداری، علی (1394). اصول و فلسفه تعلیم و تربیت. تهران: انتشارات امیرکبیر.
شعارینژاد، علیاکبر (1397). فلسفه آموزشوپرورش. تهران: انتشارات امیرکبیر.
شعبانی، حسن (1391). مهارتهای آموزشی و پرورشی. تهران: انتشارات سمت
شکوهی، غلامحسین (1398). مبانی و اصول آموزشوپرورش. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
عزیزی، سید محسن؛ فرج الهی، مهران؛ سراجی، فرهاد؛ خاتونی، علیرضا و سرمدی، محمدرضا (1397). کاربست ویژگیهای مؤلفههای برنامهی درسی مجازی؛ در دورههای آموزش مجازی علوم پزشکی. مجله توسعه آموزش در علوم پزشکی، 11(31): 62-70.
غفوری فرد، منصور (1399). رونق آموزش مجازی در ایران: توان بالقوهای که با ویروس کرونا شکوفا شد. آموزش در علوم پزشکی، 20:33-44.
فرهادی، ربابه (1384). آموزش الکترونیکی، پارادایم جدید در عصر اطلاعات. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 21: 49-66.
کریمیان، زهرا و فرخی، مجیدرضا (1397). هشت گام توسعه آموزش مجازی در طرح تحول و نوآوری آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی، مروری بر یک تجربه. مجله طب و تزکیه، 27(2): 101-112.
کیان، مریم (1393). چالشهای آموزش مجازی: روایت آنچه در دانشگاه مجازی آموخته نمیشود. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی، 5(3): 11-22.
محمدی، عباسعلی (1399). معایب و مزایای آموزش مجازی در کشور، خبرگزاری رسمی حوزه، قابلدسترسی در آدرس https://www.hawzahnews.com
ملکی، حسن و حسن گرمابی، علی (1388). جایگاه و کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی دوره ابتدایی از نظر صاحبنظران و معلمان شهر تهران. فصلنامه نوآوریهای آموزشی،(31): 37-52.
نقیبزاده، میر عبدالحسین (1394). نگاهی به فلسفه آموزشوپرورش. تهران: انتشارات طهوری.
Abdous, M. (2019). E-learning quality assurance: a process-oriented lifecycle model. Journal of QualityAssurance in Education. 1(1), 10-15.
Conceicao SCO. (2016). Faculty Lived Experiences in the Online Environment. Adult Education, Quarterly, 57(26), 26-45.
Coppola NW, Hiltz SR, Rotter N. (2011). Becoming a Virtual Professor: Pedagogical Roles and ALN [Internet]. [cited 2010 April 24]. Available from: http://www.hicss.hawaii.edu
Erge, Z. L., & Muilenburg, L.Y. (2005). Student barriers to online learning: A factor analytic study. Distance Education, 26(1), 29-48.
Hou C, Chen J, Zhou Y, Hua L, Yuan J, He S, et al. (2019). The effectiveness of quarantine of Wuhan city against the Corona Virus Disease 2019 (COVID- 19): A well-mixed SEIR model analysis. Journal of Medical Virology, 92(7): .
Joy D. (2014). Instructors Transitioning to Online Education [PhD Thesis]. USA: ProQuest Information and Learning Company; [cited 2012 Feb 9]. Available from: http://scholar.lib.vt.edu /theses/available/etd-09232004-172606/unrestricted/Dissertationfinal3.pdf.
Keller Ch, Lindh J, Hrastinski S, Casanovas I, Fernandez G. (2010). The Impact of National Culture on Elearning Implementation: A Comparative Study of an Argentinean and a Swedish University. Educational Media International, 46(1), 67-80.
Li Q, Guan X, Wu P, Wang X, Zhou L, Tong Y, et al. (2020). Early Transmission Dynamics in Wuhan, China, of Novel Coronavirus–Infected Pneumonia. New England Journal of Medicine, 382(13), 1199-207.
Marshall, S. (2009). Quality management in course development and delivery at the University of the West Indies Distance Education Centre. Quality Assurance in Education, 17(3), 264-280.
Marshall, S. (2013). Evaluating the strategic and leadership challenges of MOOCS. Journal of Online Learning and Teaching, 9(2), 216-227.
Rimmer A. (2020). Covid-19: Medical conferences around the world are cancelled after US cases are linked to Massachusetts meeting. BMJ. 2020; 368:m1054.
Salmon, G. (2014). E-moderating: The Key to Teaching and Lerning Online. (2nd ed). London: Routledge Falmer.
Stodel EJ, Thompson TL, MacDonald CJ. (2016). Learners' Perspectives on What is Missing from Online Learning: Interpretations through the Community of Inquiry Framework. International Review of Research in Open and Distance Learning, 7(3), 1-24.
Tucker, J. P., & Gentry, G. R. (2009). Developing an E-Learning strategy in higher education. foresight, 11(2), 43-49.