برادران، وحید (1394). عوامل مؤثر بر پذیرش اینترنت بانک اشخاص حقوقی براساس توسعه مدل پذیرش فناوری (مورد مطالعه: بانک اقتصاد نوین)، فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، 3 (1). 1-18
حسینی راد، سید شجاالدین (1396). بررسی نقش عوامل فرهنگی بر جلوگیری از فساد اداری در سازمانهای دولتی. چهارمین کنگره بین المللی پژوهشهای نوین در مطالعات مدیریت، حسابداری و اقتصاد. شیراز. 1-13
حمیدی، یداله. تاپاک، لیلی. بیکمرادی، علی. طه، زینب (1397). بررسی تأثیر مهارتهای ارتباطی مدیران بر تعهد سازمانی کارکنان حوزههای ستادی مراکز بهداشت استان کرمانشاه در سال 1397. مجله مهندسی فرآیندها. 6(12).54-63
ذوالفقاری، حسین. فعال، صیدال (1397). بررسی رابطه بین مهارتهای ارتباطی فرماندهان و مدیران و تعهّد سازمانی کارکنان (مطالعه موردی فرماندهی مرزبانی ناجا). فصلنامه مدیریت انتظامی. 9. 123-103.
راسخ، کرامت اله. درگیری، عاطفه (1394). بررسی عوامل اجتماعی _ فرهنگی مؤثر بر قدرت زنان شاغل در خانواده (مطالعه موردی زنان شهر بندرعباس 1393). کنفرانس ملی هزاره سوم و علوم انسانی.
رحیمنیا، مریم (1392). ارزیابی عملکرد: راه حلهای حرفهای برای چالشهای روزانه. تهران. آریانا قلم.
سجادی، سیداحمد (1399). ویژگیهای مدیریتی مدیران و فرماندهان شایسته، بازرسی کل ناجا.
شیرین، علی و عابدی، خسرو (1397). اصول و مبانی ارتباطات، دفتر آموزش و پژوهش استانداری تهران.
صالحی، محمد حسین. محمدیان، مسلم (1399). تأثیر فرهنگ سازمانی بر تعهد سازمانی (مورد مطالعه: کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام). فصلنامه علمی- ترویجی فرهنگ ایلام. 16(50).54-68
قاسمی تادوانی، رحیم (1392). بررسی رابطه بین مهارتهای ارتباطی با پیشرفت تحصیلی و خلاقیت در دانشجویان علوم پزشکی شیراز. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم انسانی دانشگاه پیام نور استان تهران.
قره، محمد علی. رئیسی، میترا (1395). ارتباط بین مهارتهای ارتباطی با تعهد سازمانی و اعتماد سازمانی در ادارة کل ورزش و جوانان استان ایلام. فصلنامه رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 4 (13).98-124
مرتضوی، سعید و مهربان، حمید (1393). بررسی رابطۀ بین مهارت ارتباطی مدیران و تعهد سازمانی دبیران. مجلۀ علوم تربیتی و روانشناسی، 2(6).12-19
نظری، رسول. امامی نسب، فاطمه. یکتایار، مظفر (1394). رابطۀ مهارتهای ارتباطی با مهارتهای مدیریتی و اثر آن بر فرهنگ سازمانی سازمانهای ورزشی: مدل معادلات ساختاری. مجله مطالعات مدیریت ورزشی. 29. 138-117.
وکیلی، نجمه، صارمی، شهرزاد. (1395). بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و یادگیری سازمانی در معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی ایران. نوآوریهای مدیریت آموزشی. 11(1).99-110
یوسفی، امیر (1395). بررسی موانع ارتباطی موجود میان دبیران و مدیران از دیدگاه دبیران مدارس راهنمایی شهرستان قم. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.
Bambacas, M., Patrickson, M (2018). Interpersonal communication skills that enhance organisational commitment. Journal of Communication Management. 12(1): 15-23.
Barrick ,M,& mount , m (2016).The big five personality dimensions and job perfor mance : A meta –analysis. Journal of personality psychology , 44, 1-26.
Carrol, G. (2017). Culture, organizational learning and selected employee background variables in small-size business enterprises. Journal of European Industrial Training, 2(31), 21 -32.
Crawford, C. B(2015), Effects of transformational leadership and organizational position on knowledge management, Journal of Knowledge Management, vol. 9, no. 6.
Da Silva, R., Rosa Veloso, E., Nelmi Trevisan, S., Souza Dutra, J (2018). The Relationship between Communication and Commitment in Or ganizations. Rev. Adm. UFSM, Santa Maria, 11(1) 102-116.
Jaeger, M, Adair. D (2016). Organisational culture of construction project managers in the GCcountries. Engineering, Construction and Architectural Management. 31( 5), 461-473.
Malhotra, N., Mukherjee, A. (2014). "The relative influence of organizational commitment and job satisfaction on service quality of customer- contact employees in banking call centers". Journal of Service Marketing, 18, pp: 162-174.
Zehir, C., Muceldili, B., & Zehir, S (2019). The Moderating Effect of Ethical Climate on the Relationship between Job Satisfaction and Organizational Commitment: Evidence from Large Companies in Turkey. Social and Behavioral Sciences, Vol. 58, pp. 734 – 743.