آتشک، محمد (1386). مبانی نظری و کاربردی یادگیری الکترونیکی. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 43، از صفحه 135 تا صفحه 156 .
آهنچیان، محمدرضا؛ شرفی، سیمین؛ وفایی، مجید و حاجیآبادی، فاطمه (1396). ارزشیابی اثربخشی برنامه کارآموزی در عرصه دانشجویان پرستاری با استفاده از الگوی کرک پاتریک. پژوهش در آموزش علوم پزشکی. بهار 1396، دوره 9، شماره 1؛ از صفحه 9 تا صفحه 17.
بابایی، محمدباقر؛ رشیدی، امیر؛ علی زاده، نادی (1390). ارائه الگوی بومی مقایسه اثربخشی در سازمانها و نهادهای فرهنگی. مدیریت فرهنگی. تابستان 1390، دوره 5، شماره 12؛ از صفحه 53 تا صفحه 67 .
رحمتی، داریوش؛ صالحی، علیرضا؛ عزیزی، علی و ذوقی، لیلا (1390). یادگیری فردی با رویکرد راهبردی. توسعه مدیریت و منابع انسانی و پشتیبانی. بهار1390، دوره 6، شماره 19؛ از صفحه 61 تا صفحه 99.
سیف، علیاکبر و شقاقی، فرهاد (1384). تأثیر آموزشی راهبردهای یادگیری و مطالعه بر میزان یادگیری دانشجویان دانشگاه پیام نور. پیک نور- علوم انسانی. تابستان 1384، دوره 3، شماره 2 (ویژه یادگیری و آموزش از راه دور)؛ از صفحه 4 تا صفحه 15.
شاه بیگی، فرزانه و نظری، سمانه (1390). آموزش مجازی: مزایا و محدودیتها. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد. زمستان 1390، دوره 6، شماره 1 (پیاپی 4)؛ از صفحه 47 تا صفحه 54 .
صادقی، محمدابراهیم؛ عرفانیان خانزاده، حمید؛ وهابزاده، حسین (1397). سنجش ارزشیابی اثربخشی دورههای آموزشی تخصصی راه آهن جمهوری اسلامی ایران بر اساس الگوی کرک پاتریک. فصلنامه آموزش مهندسی ایران. سال بیستم. شماره 79 ، پاییز 1397، از صفحه 43 تا صفحه 62.
صبوری خسروشاهی، حبیب و فیروزجائیان، علیاصغر (1391). عوامل مؤثر بر خوداثربخشی در بین کارکنان دانشگاه. پژوهش اجتماعی. پاییز 1391؛ دوره 5، شماره 16؛ از صفحه 129 تا صفحه 149.
ضرابیان، فروزان و عزیزی علویجه، افسانه (1397). بررسی دو روش یاددهی یادگیری ترکیبی (مبتنی بر شبکه و سیار) بر یادگیری مفاهیم تعلیمات اجتماعی. اندیشه های نوین تربیتی دوره چهاردهم پاییز 1397 شماره 3
عادلیپور، زکیه و کرمی، مرتضی (1394). ارزیابی کیفیت نرمافزارهای آموزشی دوره ابتدایی بر اساس اصول اولیه آموزش مریل. آموزش و ارزشیابی سال هشتم زمستان 1394 شماره 32.
عدلی، فریبا (1389). یادگیری زدایی؛ راهکاری برای یادگیری بیشتر. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی). بهار 1389، دوره 3، شماره 1، از صفحه 17 تا صفحه 21 .
غلامحسینی، لیلا (1387). یادگیری الکترونیک (E-Learning) و جایگاه آن در نظام آموزش دانشگاهی. مجله دانشکده پیراپزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران. سال سوم، شماره 2. تابستان 1387. شماره مسلسل 5.
غلامیان قوژدی، سیمین؛ پویا، علیرضا و مهارتی، یعقوب (1395). آسیبشناسی سطح تحلیل آزمودنیها در تحقیقهای پیمایشی: تحلیل مقالههای پیمایشی در مجلههای منتخب مدیریت ایران. علوم مدیریت ایران. تابستان 1395، دوره 11، شماره 42؛ از صفحه 77 تا صفحه 97.
فروتن، فرحناز (1396). مبانی نظری و پیشینه پژوهشی آموزش از راه دور، (آموزش مجازی). فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
قلی پور، مریم؛ قلی پور، نسرین؛ قلی پور، حسنعلی و قلی پور، حسینعلی (1395). نقش یادگیری الکترونیکی در سازمان. دهمین کنگره پیشگامان پیشرفت. 1395.
قنبری، سالار؛ رزقی شیرسوار، هادی؛ ضیایی، محمدصادق و مصلح، مریم (1398). ارائه مدل ارزیابی آموزش الکترونیکی در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی. تحقیقات مدیریت آموزشی. دوره 11، شماره 41. شماره پیاپی 41. پاییز 1398. صفحه 100-75.
کاردان، احمد و تیموری، شبنم (1392). سیستم ارزیابی محتوای الکترونیکی به منظور تعیین سطح انتقال مفاهیم به یادگیرندگان از طریق تحلیل برچسبها. علوم و مهندسی کامپیوتر (THE CSI JOURNAL ON COMPUTER SCIENCE AND ENGINEERING) ، 1392، دوره 11، شماره 3 (الف)؛ از صفحه 56 تا صفحه 63 .
کاظمی قرهچه، مهوش؛ امین خندقی، مقصود و جعفری ثانی، حسین (1390). ارزیابی کیفیت مراحل تولید محتوای الکترونیکی در برنامه درسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی. پاییز 1392، دوره 3، شماره 3؛ از صفحه 71 تا صفحه 99.
مرتضوی اقدم، پری؛ رحمانی نیشابور، رؤیا؛ زارعی زوارکی، اسماعیل و آتشک، محمد(1391). ارزشیابی محتوای آموزش الکترونیکی. فناوری آموزش(فناوری و آموزش). پاییز1390، دوره 7، شماره 1؛ از صفحه 33 تا صفحه 43.
منتظر، غلامعلی (1384). جستاری درباره دانشگاه مجازی و یادگیری الکترونیکی. پیک نور- علوم انسانی. تابستان 1384، دوره 3، شماره 2 (ویژه یادگیری و آموزش از راه دور)؛ از صفحه 107 تا صفحه 110.
میرسعیدی، گلنوش؛ ایمانی، محمدنقی و فتاح، ناظم (1395). ارزیابی زیرساختهای سازمانی مؤثر در بهکارگیری آموزش الکترونیکی. مدیریت پرستاری. تابستان 1395، دوره 5، شماره 2؛ از صفحه 51 تا صفحه 58 .
نظامیان پورجهرمی، زهرا؛ غفاریان شیرازی، حمیدرضا؛ قائدی، حسین؛ مومنی نژاد، محسن؛ محمدی باغ ملایی، مسعود؛ عباسی، علی و شریفی، بهمن (1390). اثربخشی دوره آموزش کار با دستگاه الکتروشوک به پرستاران بر اساس مدل کرک پاتریکمجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. اسفند1390، دوره 11، شماره 8 (پیاپی 37)؛ از صفحه 896 تا صفحه 902.
عزیزی فر، محمدجواد؛ محمدیان، ایوب؛ صفری، احرام (1394). ارائه مدل آموزش الکترونیکی مبتنی بر دیدگاه راهبردی و معماری. دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و مهندسی صنایع.